Šoféri zbystrite pozornosť. V tomto zimnom období vás môže prekvapiť zamrznutý zámok, defekt, či sfuknutá pneumatika. V horšom prípade sa šmyknete do šancu alebo sa zaseknete na ľade. Kto Vám v takom prípade pomôže, ak Vám blízki nedvíhajú telefón? V Poprade máme unikátnu službu POJAZDNÝ PNEUSERVIS.
Rokmi overená firma sa nachádza na ulici Kežmarská 26 v Poprade Spišská sobota (vedľa hokejového štadióna).
K dispozícii sú počas celého týždna od pondelka do nedele telefonicky podľa dohody. Neváhajte im zavolať a s láskou Vám pomôžu.
Telefónne číslo, ktoré musí mať každý Popradčan uložené je:
Viac informácií o službách, ktoré pneuservis ponúka nájdete na ich webovej stránke:
https://popradpneuservis.sk/
Prečítajte si 5 najväčších fám o prezúvaní:
Fáma č. 1: Počkám do poslednej chvíle, aspoň gumy nezničím
Veľa vodičov čaká a čaká, aby náhodou zimné gumy neničili tým, že na nich budú jazdiť o 2-3 týždne dlhšie. Veď ak by priemerná teplota stúpla nad 7°C, pneu by sa úplne zničili. Pravdou však je, že síce sa zimné pneumatiky opotrebúvajú v teplom počasí značne rýchlejšie, v tomto období už nehrozia také teploty, že by 2-3 týždne gumám nejako výrazne uškodili. Oveľa väčším rizikom je, že vás prekvapia ranné mrazy.
Fáma č. 2: S pohonom 4×4 môžem čakať aj do prvého mrazu
Je pravda, že pohon na všetkých štyroch kolesách vám pomôže pri rozbehu a lepšie zvládnete aj ťažšie terény. Ak sa ale spoliehate na to, že vás pri letných gumách zachráni na namrznutej vozovke, ste na omyle. Či už má auto zadný pohon alebo 4×4, potreba zimných pneumatík je nespochybniteľná.
Fáma č. 3: Stačí, keď prezujem len na hnacej náprave
Na zimných gumách rozhodne šetriť netreba, aj tie najlacnejšie sú lepšie ako žiadne. Letné a zimné pneumatiky nekombinujte. Ohrozujete tým seba, posádku, aj všetkých účastníkov cestnej premávky. Auto, ktoré má zimné gumy len na hnacej náprave, sa rovnako ľahko stane na ľade neovládateľným, ako keby ste mali všetky gumy letné. Nehovoriac o iných negatívach.
Fáma č. 4: No a čo, že mám staré pneu, dezén majú dobrý
Zákon stanovuje, že hĺbka dezénu v strednej časti povrchu pneumatiky nesmie byť menej ako 3 mm. Nové zimné pneumatiky majú dezén hlboký približne 8 až 9 mm. To je poriadny rozdiel. Podľa odporúčaní by však dezén na zimných gumách nemal byť menší ako 4 mm. Pozor si dajte ale aj vtedy, pokiaľ vaše pneumatiky už dosiahli úctyhodného veku. Dezén síce môže spĺňať legislatívne požiadavky, viac ako 8-ročné gumy však už výrazne strácajú väčšinu požadovaných vlastností. Pozor preto na ojazdené pneu, ktoré síce kúpite lacno, ale nemusia spĺňať svoj účel. Pomôcť vám môže DOT číslo, ktoré sa nachádza na pneumatike. Na základe neho s istotou zistíte, kedy bola vyrobená
Fáma č. 5: Nové zimné pneumatiky si nemôžem dovoliť
Ceny pneumatík sú dnes naozaj rôzne a je len na vás, koľko sa rozhodnete do nich investovať. Celú sadu zoženiete aj za 100€, pozor si však dajte na dezén a vek pneumatík, ako sme spomínali vyššie. Samozrejme, cena závisí aj od toho, aké auto vlastníte a aké máte požiadavky. Niekomu sa môže zdať cena pneu privysoká, avšak ak si prerátate, aké riziko podstupujete ak jazdíte na opotrebovaných pneumatikách, je to investícia do bezpečnosti.
Zopár rád na záver
Je dôležité uvedomiť si, aké sú rozdiely medzi zimnými a letnými pneu a prispôsobiť tomu spôsob jazdy.
Pri zimných gumách je podľa testov dlhšia brzdná dráha, dokonca až o 6 metrov.
Pokiaľ sa chystáte do ťažkých terénov, nezabudnite na zimné reťaze.
Zimné pneu nie sú zárukou toho, že nedostanete šmyk. Ak si nie ste istí svojimi schopnosťami, je dobré navštíviť školu šmyku.
Počasie je nevyspytateľné. Sneh, ľad alebo námraza vás môžu prekvapiť aj keď to ešte neočakávate.
A napokon, ak ste si nie istý či sú Vaše pneumatiky ešte dobré na zimu, zastavte sa v našom servise a bezplatne Vám ich skontrolujeme.